Inovačné vzdelávanie v programe FinQ

Úspešne ukončené 27.03.2024 | Bratislava

Rozvoj finančnej kultúry žiačok a žiakov (finančná gramotnosť)

Rozvoj komunikačnej kultúry a systémového myslenia žiakov v oblasti finančnej kultúry


Celková spokojnosť s inovačným vzdelávaním

Povedali o inovačnom vzdelávaní


Je to výborný program. Prajem veľa tvorivých nápadov.


Nemám pripomienky, robíte to výborne.


Myslím si ,že je tím úžasný, zlepšuje sa každým stretnutím, ktoré pre učiteľov pripravuje a odovzdáva nám nové a zaujímavé informácie a materiály. Sú pre nás obohatením v našej práci.


Veľmi oceňujem hĺbku prístupu - financie ako súčasť kultúry. Oceňujem aj myšlienku zosystematizovať pre žiaka tak trochu "náhodne" získané vedomosti z finančnej kultúry pomocou portfólia. Do vzdelávania som sa prihlásila, lebo vnímam, že sama mám veľké nedostatky, čo sa týka finančnej gramotnosti. Mám ale obavy, že po absolvovaní vzdelávania sa moja finančná gramotnosť nezlepšila. Prinieslo mi však isté podnety, zvýšilo vnímavosť voči tejto téme v bežných situáciách. Za to ďakujem. Čo by mi ešte veľmi pomohlo, by bolo, keby som videla systematicky prepracované tie pojmy, ako korene toho stromu, o ktorom pán profesor hovoril. Keby som videla tú systematiku v tom, ktorý pojem je ten najzákladnejší, ktorý mu je nadstavbou atď., metodiku, ako ich postupne prinášať, keby som mala mať taký predmet ako financie. Kvôli sebe, kvôli tomu, aby som sama lepšie rozumela, čo tam všetko je a ako čo z čoho vyrastá. Zostalo to také nesystematické pre mňa. Je pre mňa potom ťažké prinášať žiakom niečo, v čom sama nemám jasno.


Vyjadrenia účastníkov inovačného vzdelávania sú uvedené v pôvodnom znení, bez jazykových korektúr, aby bola zachovaná ich autentickosť.

Čo oceňujú učitelia na programe FinQ
Možnosť komplexnej prípravy – dištančné a prezenčné vzdelávanie
Prepracované metodické materiály, s ktorými sa dobre pracuje
Inovatívny prístup k vzdelávaniu
Zintenzívnenie spolupráce s kolegami z iných predmetov

Čo môže program FinQ priniesť do tried


Pracovné listy budú veľkým prínosom pre mojich žiakov. Hravou a zabavnou formou ziskajú nové vedomosti vo finančnej oblasti. Ocenujem inovatívny prístup aj možnosť spolupráce s kolegyňami, ktoré vyučujú iné predmety.


Vedenie žiakov ku kritickému mysleniu a prepojenie finančnej gramotnosti do bežného života žiakov.


Pomôže žiakom rozvíjať záujem o predmety (v mojom prípade o matematiku a geografiu), začať aj racionálne uvažovať, navzájom prepájať praktické zručnosti, možno ich to naučí lepšie aj logickejšie uvažovať.


Skvelá pomoc pri učení finančnej gramotnosti žiakov pomocou metodických listov, ktoré sú prepojené s bežnými životnými situáciami.


Vyjadrenia účastníkov inovačného vzdelávania sú uvedené v pôvodnom znení, bez jazykových korektúr, aby bola zachovaná ich autentickosť.