Najčastejšie kladené otázky k správe učiteľského konta


    Učiteľ sa prihlási do platformy EduQ po registrácii školy (pozri registrácia školy). Zodpovedná osoba, ktorá školu registrovala musí do platformy EduQ do záložky/dlaždice „Učitelia“ pridať meno, priezvisko a e-mail učiteľa.

    Obratom mu príde aktivačný e-mail s vygenerovaným používateľským menom. Aktivuje sa kliknutím na link, zadá a potvrdí si heslo. Následne sa prihlási do platformy EduQ používateľským menom a heslom.

    Učiteľ, ktorý sa ešte neaktivoval cez e-mail a nezadával si heslo, sa nemôže prihlásiť do EduQ. Zistíte to tak, že pri jeho mene stále vidíte obálku a jeho profil je čierny a s krížikom. Opätovne mu viete poslať registračný e-mail kliknutím na obálku.

    Vpravo hore vidíte informáciu, že registračný mail bol znova odoslaný.

    V prípade, že učiteľ nedostane e-mail, odporúčame pozrieť spam či reklamy. Ak ho nemá ani v týchto záložkách, skontrolujte, či je jeho e-mail správny, resp. správne napísaný. V prípade, že neviete učiteľa vymazať a ani opraviť e-mail, pošlite nám e-mail s požiadavkou o opravu e-mailu. (kontakt nájdete na konci manuálu). O oprave e-mailu Vás budeme informovať do 48 hodín.

    Používateľské meno bolo učiteľovi automaticky vygenerované pri nahodení do systému EduQ (prozri vyššie). Je uvedené v e-maile, ktorý dostal a vie si ho vyhľadať v doručenej pošte. Rovnako ho vidí zástupca školy, ktorý učiteľa pridával do systému EduQ. Bodka nie je súčasťou používateľského mena.

    Nie. Používateľské meno sa meniť nedá.

    Nie. Prihlásenie sa uskutočňuje na meno, priezvisko a e-mail. E-mailová adresa sa dá použiť iba raz. Nie je možné registrovať viac osôb na rovnaký e-mail.

    Heslo si vie obnoviť. Zadá svoje používateľské meno, kolónku s heslom nechá prázdnu a pod ňou klikne na obnoviť heslo. Heslo sa dá meniť len cez e-mail, ktorým bol učiteľ registrovaný do systému.

    Heslo si môže meniť kedykoľvek. Čo sa meniť nedá, je používateľské meno.

    Učitelia, ktorí nie sú vo FinQ, sú obvykle triednymi učiteľmi. Môžu žiakom v triede prideľovať test, vidia výsledky svojich žiakov, majú prehľad o používateľských menách svojich žiakov, ak ich žiaci náhodou zabudnú.

    Osvedčenie je v EduQ v dlaždici „Osvedčenia/Certifikáty“.

    V prípade, ak ho tam učiteľ po úspešnom absolvovaní celého inovačného vzdelávania (dištančne aj prezenčnej časti) nevidí, pravdepodobne nemá vyplnený profil v EduQ a nevieme mu osvedčenie vygenerovať.

    Profil si upraví tak, že po prihlásení do platformy EduQ pod svojím menom a priezviskom klikne na „Nastavenie profilu“.

    Údaje si môže editovať, doplniť a uložiť. Potvrdzujú sa heslom, ktoré sa zadáva pri prihlásení do EduQ.

    Každý učiteľ FinQ, ktorý je prihlásený do EduQ, si vie vyberať metodické a pracovné listy cez ikonu „Príprava hodiny“. Podrobnejšiemu postupu pri výbere listov sa venujeme na webinároch a workshopoch, ktoré pravidelne realizujeme počas školského roka.

    Každý učiteľ vidí ikony, ktoré sú určené na prácu s portfóliom žiaka, vie mu pomáhať pri práci s ním, vidí, či si žiak aktivoval portfólio, sleduje, čo si žiak do portfólia zapisuje a vie hodnotiť jeho prácu. Učiteľ klikne na ktorúkoľvek ikonu portfólia a vľavo má zoznam všetkých tried nahodených v EduQ a žiakov daných tried. Vidí, či si žiak portfólio už aktivoval, alebo ešte nie. Podrobnejšie sa práci s portfóliom venujeme na workshopoch počas školského roka.